måndag 28 juli 2008

Min del av bytet!



Här kommer min del av bytet med Naima´s design. Hon önskade sig en klänning av det röda uggletyget, och då fick det bli en i den här modellen. Jag fick använda mig av min pojk som modell, då de drar nästan samma storlek. Hoppas nu att den passar!

Jag fick ju en jättesöt solhatt som bonus med i mitt paket, så jag skickar med ett par korta tights med mudd till hennes lilla tjej. Det blir ju lite mycket ugglor, men det är ju bara till att använda var för sig. Håll nu tummarna att det kommer bli uppskattat:)

Man har ju lite prestationsångest med tanke på den otroligt fina klänningen som vi fick av Naima´s. Det går inte riktigt att jämföra, uggleklänningen är ju mer en enkel basklänning medans vår nya klänning är en riktigt välarbetad festklänning.

Jag vet inte, men min uppfattning om uggletyget har inte förändrats efter den här upplevelsen heller. Tyget är ju skitsvårt att sy i!!! Bara för minsta lilla så bubblar det sig och man är ju helt körd om man råkar sy en felsöm? Det går inte att sprätta utan att man efterlämnar sig stora spår med riktigt i ögonfallande hål. Jaja, nu är i alla fall detta uppdraget slutfört:)

3 kommentarer:

Naíma´s sa...

Åh vad glad jag blir när jag ser dessa underbara kläder:) Älskar modellen på klänningen:) Du får inte känna prestationsångest, tycker du är grymt duktig och jag är överlycklig över detta bytet. Tusen tack till dig................
längtar.

prickig design sa...

Super fint set! Du behöver nog inte vara orolig, de är superfina både byxa & klänning!

johanna sa...

Tack för din kommentar i min blogg! Det kommer snart nya kepsbilder, de har blivit väldigt populära de där kepsarna och alla mina vänner vill ha åt sina barn.

Så fina ugglekläder du sytt! Men jag undrar om inte elefanttyget och uggletyget är av samma sort för det GÅR bara inte att få elefanttyget o-bubbligt i sömmarna och sprätta ska vi inte tala om! *sucka*