tisdag 24 juni 2008

Jipppppiiii!



Tjoho, va´glad jag blev idag när jag gick till postlådan... Jämte lådan, på marken, låg ett stort paket adresserat till MIG...! Det är inte alla dagar i veckan det är så här spännande att hämta posten. Ni kan ju tänka er vilken racerfart jag fick hemåt, det var knappt att jag kunde hålla mig för att inte slita upp det på plats:)

När jag väl fick upp paketet, vilket skedde på typ två sekunder, så gapade jag av förtjusning....det var helt underbara grejor. Min lilla hemlis-vän har verkligen lyckats!

Jag måste ju dock erkänna att min stora passion för tunikor och klänningar gjorde ju att det första som jag bara var tvungen att titta närmare på var den underbart fina och välsydda flicköverdelen till min dotter. Jag blev förälskad med en endaste gång, superfint mönster, underbart tyg och så himla fin sömnad! Den kommer användas flitigt, det lovar jag!

Nästa grej jag plockade upp var dom ursnygga vadshortsen, som kommer passa super på grabben. Han är riktigt inne i kortbyxe-svängen för tillfället, så när han fick syn på sina nya kläder så studsade han av glädje. Byxorna är sydda i ett blått manchestertyg som passar utmärkt till stojiga och lekglada treåringar:)

Ja, vad ska man säga mer. Två snygga tyger, och prick-och blomälskare som jag är, så kommer dessa bli ett kommande projekt att sätta saxen i. Precis i min smak. Jag glömde att få med vit snedslå på bilden, men den är ju given till det rödvita tyget, som det antagligen kommer bli en söt liten klänning av om jag känner mig själv rätt.

Den salta godispåsen är redan uppäten, och till kvällen kommer den goda chokladen smaka bra. Varför spara på något sådant gott??:) Jag kommer nog sätta mig bekvämt i soffan och småäta medan jag bläddrar i min nya bok och finner lite ny inspiration!

Jag måste tillslut erkänna att jag faktiskt inte gissade på rätt hemlis, jag hade två namn på känn, men det var FEL! Nu när jag vet svaret så känns det som att bitarna faller på plats och fattar inte varför jag inte knäckte det på en gång!

TUSEN TACK min hemlis-vän, du förgyllde min dag:) Det kommer live-bilder imorgon, jag lovar!


2 kommentarer:

Strömming sa...

Åh så skoj med ytterligae en hemlis framme!!! Jättefina saker du har fått och kul att barnen gillade dem!!!

OttoPippi sa...

Lyllos dig som fått din hemlis!!! Underbara grejer!!