söndag 25 maj 2008

Babyfilt i ugglor!


Nu har jag inte suttit vid symaskinen på ett tag igen. Tiden går så himla fort, och vips så har det gått en vecka och ingenting har man fått gjort...är det någon som känner igen sig:)?
Här kommer i alla fall lite bildbevis på kvällens syande. Har fått en beställning på en ugglefilt till en liten krabat som är på gång här i dagarna. Jag kände att det var dags att ta tag i detta uppdrag nu så att den ligger klar och färdig att ges bort så fort bebisen har kommit till världen.
Hoppas att den blir till belåtenhet:)
Det fina uggletyget kommer ifrån Jofotex och jag bara älskar det...dom är så himla söta!
Jag har valt att använda ett rött tyg som bakstycke så att filten blir lite varmare och dessutom blir det lite mer effektfullt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilken gosig filt!
Jag har utmanat dig på min blogg. Kika in om du har tid o lust!

Anonym sa...

Känner absolut igen mig, en vecka går ju hur snabbt som helst. Dessutom är maj och inledningen av juni helt proppfulla med dagis- och skolutflykter med till hörande lagade matsäckar, diverse avslutningar på fritidsaktiviteter och dagis/skola med tillhörande picknickmat och uppträdanden, presenter till fröknar och ledare som ska fixas. Allt förvisso trevligt men viss abstinens kan i alla fall jag känna av!
Jättefin filt förresten!

Gulligan sa...

Vilken mysig!!