onsdag 14 maj 2008

Ytterligare en omlottklänning!



När jag ändå var i farten med omlottklänningar så kunde jag ju lika gärna göra en till...eller hur? Fast denna klänning kommer bli till försäljning, för det känns som att det räcker med två till tösen här hemma:)

Jag tycker så himla mycket om detta tyg och det passar sig så bra till små sommarklänningar. Det är ett gammalt påslakan som jag hittat på en loppis, ibland har man tur.

Som jag skrev i förra inlägget så är modellen hämtad ifrån boken "Sy till barnen 62-98 cl", har bara ändrat knytningen som kommer bak istället för fram.

6 kommentarer:

OttoPippi sa...

Jättehärlig även denna! Lycka till med försäljningen!! Var säljer du dina alster förresten?? :-)

gosi sa...

Tackar tackar! Jag säljer bara här via bloggen och genom djungeltelegrafen här i trakterna:)

Anonym sa...

Jättefina omlottklänningar både denna och den i uggletyget här under. Det är en rolig och tacksammodell att sy, men jag kan ju erkänna att jag aldrig fattade att knytbandet skulle knytas framtill när jag sydde min, eller kanske jag inte läste instruktionen så noga.

Strömming sa...

Jättefin klänning!

Anonym sa...

Hej!Jag ramlade in här av en slump, vilka fina kläder du gör!! Detta var det vackraste tyget jag sett på länge!!!! Helt otroligt underbart är AVIS som in i sjutton :-)

gosi sa...

Åhh, vad det värmer med era snälla ord!

Kokelikox: Kul att du trillade in här, nu är jag ju tvungen att göra ett besök på din blogg också:) Ja, jag älskar verkligen detta tyg också, ljuvligt!!!