tisdag 15 oktober 2013

Silverarmband!

 
Det kom hem lite silvertråd med posten häromdagen och då började det klia i fingrarna på direkten...och jag var bara tvungen att börja omgående med detta armband som jag har velat göra än längre tid.

 
En kompis mamma är jätteduktig på allt arbete som har med silver att göra och hon hade gjort ett sådant här armband. Jag letade i böcker efter en beskrivning på armbandet, men hittade inget. Då var hon så himla gullig så att hon skickade med en liten bit med färdig kedja så att jag kunde se hur man gjorde. Tackar henne än en gång för hennes vänlighet :-)
Det var lite pilligt innan jag kom på en bra teknik, men sen flöt det på ganska bra...känns som att jag skulle kunna börja på ett nytt på studs.
Kan ju alltid påbörja julklappstillverkningen :)

Inga kommentarer: