torsdag 24 januari 2013

Silverskimmer!

 
Här kommer lite bilder på silverpyssel som jag har skapat!

Det är väldigt skoj att testa sig fram och prova på olika moment i detta material.
Armbandet på denna bild har jag tillverkat av en 2mm tjock silvertråd som jag har gjort egna ringar av och som jag sedan fogat samman så det blev en snodd länk. Sen köpte jag ett ganska stort ringlås där jag satte mina namnbrickor på mina älskade barn. 

                                 
                                
Här har gjort ett stelt armband där jag har sågat ut önskat mått i silverplåt och så lite text på det.



              Här provade jag på att fläta ett armband med fyra silvertrådar.


Det här sista armbandet är gjort i tekniken vikingastickning.

Som ni förstår är jag just nu inne i en armbandsperiod :)

Inga kommentarer: