torsdag 27 januari 2011

Tenntrådsarmband och silverhänge!

Det var verkligen evigheter sedan jag bloggade om något, har inte funnits så mycket tid och lust till skapande. Ville prova på något nytt och då passade ju dessa armband bra som både innehåller lite sömnad och metallarbete. Tycker att dessa armband med flätade tenntrådar är så himla fina, så därför var jag ju bara tvungen att prova på att pyssla ihop några sådana. Först ut var ett rosa till lilltösen här hemma. Efter att jag läst beskrivningen ett flertal gånger så hängde jag med på hur det skulle sättas ihop...och här är resultatet.
Det var kul att göra, men det känns verkligen i fingertopparna efteråt. Inte riktigt van att sy med nål och tråd i skinn...ajajaja!

Fick ju mersmak och tänkte göra ett till mig själv också, men räknade lite fel och det blev alldeles på tok för stort. Det fick min käre man prova istället och där passade det bättre :)

Silverhänget är en liten beställning som ska levereras idag.

Inga kommentarer: