söndag 3 januari 2010

Garderobrensning resulterade i ny klänning!

Har rensat lite mer i mina klädgömmor, hittade bla den här only-klänningen i ballongmodell. Fastän att jag bara använt den en endaste gång så hade jag lite svårt att lägga den i klädinsamlingshögen, så istället fick det bli ett expriment att förvandla till lilltjejens klänning.Kikade lite för skoj skull i "Sy barnkläder av mjuka tyger" av Åsa Lennartsson, den heter väl så, orkar inte springa och kolla en extra gång. Där hade de en modell med bred muddväv som jag gillade, och kom lite senare att tänka på att det hade varit en perfekt variant till mitt gamla ballongplagg.Fick lite tid över ikväll, och började greja med detta. Såhär blev alltså det slutliga resultatet. Som vanligt ligger min lilla mannekäng och sover så live-bilder får komma imorgon.

10 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Wow, den blev ju helt suverän!/Åsa

jejja79 sa...

Den blev supersnygg. supersnygg som vuxenmodell oxå, har själv en =) Men det blir lätt så att man bara använder klänningar en gång, de är mer utmärkande än en kjol känns det som. Men detta är ju en perfekt idé att förlänga livet på en klänning som bara hänger. snyggt....

Hello sa...

Den blev ju supersnygg!

Gulligan sa...

det blev så snyggt!!!

OttoPippi sa...

Sicka härliga ReDo projekt du har!! Tänk vad en sådanhär hade kostat i handeln!!!

God fortsättning önskar jag dig!

Pyssellycka sa...

Åh, återbruk blir man glad av! Och resultatet blev jättefint!

od Andulky sa...

Superfin!!

JuMel sa...

Jättefin! Jag har faktiskt själv några plagg som bara hänger i garderoben som jag var och klämde på häromdagen och funderade på om jag inte skulle kunna göra om. Nu blev jag inspirerad!

gosi sa...

Kul med positiva kommentarer, alltid lika kuligt att läsa. Hoppas klänningen inspirerade till fler göra-om-plagg.

Jonglören sa...

Vilken fin klänning. Lite ballong-aktig.