onsdag 8 april 2009

Påsk på gång!


Då var det dax för påsk, och visst måste man ha en klänning i lite påskbetoning:)? Jag gjorde den inte särskilt påskig utan tycker det är roligt om den kommer användas vid fler tillfällen. Kommer passa utmärkt även i vår och sommar.


Jag har inget bra mönster på denna modell, så tyvärr blev den inte helt hundra när den väl testades så det får bli till att justera lite här och där.


Som ni säkert vet så kommer inspirationen från naima´s, en av mina favobloggare. Hon är en riktig hejare på dessa klänningar och detta är nog en av hennes mest sydda klänningmodell.
Även gulligan har en jättefin variant av denna modell som jag gillar skarpt. Tack för inspirationen tjejer!

Sist vill jag önska er en riktigt GLAD PÅSK!

9 kommentarer:

Retro Elephant sa...

Härlig påsk-inspirerad klänning!

Kul att du gillar börsen. Det tog över ett år innan jag sydde en till mig, varför vet jag inte. Det känns lite underligt att använda sånt som man gjort själv men jag är glad att jag gjorde den för den är väldigt användbar.

//Lina

Reena sa...

Vilken perfekt klänning till påsken :)

Lilla NovaK sa...

Tycker att din modell är jättefin också!! Vilka fina färger du har mixat ihop!!

Älskade Hjärtegryn ® sa...

har lagt till dig i min blogglista hoppas att det e ok :) Glad påsk

gosi sa...

Linda:Självklart är det okej! Jag lägger in dig i min nu också:)

Naíma´s sa...

Glad Påsk:) Tycker också din modell är jättefin. Kul att jag fick vara del av din inspiration.
:):):) Maila mig om du vill ha mitt mönster.
kram/ Jennifer

Strömming sa...

Jättefin klänning! :D

Shamu sa...

Så nydelig kjolen ble! Veldig fin fargesammensetning og stoffkombinasjon.
Denne kan du være stolt over.

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Superfin, jag älskar när man komibnerar så där fina tyger. Wow! Vill oxå kunna göra sånna fina kombinationer.