onsdag 24 september 2008

Skötväskebeställning!


Fick en beställning häromdagen på en skötväska i retrokänsla. Jag kände väl inte riktigt att jag hade något bra tyg hemma som skulle passa, men beställaren gick på tygjakt och hittade den här gamla duken i sin svärmors gömmor. Kommer nog bli kanon till den svarta vagnen, neutrala lättplacerade färger med snyggt 70-tals mönster.

Det var inte kunden själv som skulle ha skötväskan utan det skulle bli en födelsepresent till en liten nyfödd knodd. Hoppas nu att den kommer falla alla i smaken!

11 kommentarer:

OttoPippi sa...

Det tror jag verkligen!!! Underbar och en skön modell!!

jejja79 sa...

den kommer bli en hit, helt klart. kul å kunna ha en udda och snygg skötväska utan att behöva betala multum.... kaon =)

Anonym sa...

Den blev jättesnygg.
/klockarbarn

Pysse sa...

Supersnygg väska!
Jättefint tyg!
Jag tror all akommer bli nöjda!

Naíma´s sa...

Jättesnygg skötväska!!! Gillar modellen och tyget. Du är en av mina bloggfavoriter :)

linnzan sa...

Oh vad snygg den blev! Kommer passa perfekt till svart vagn

prickig design sa...

Super läcker!!

Strömming sa...

Gu så snygg!!! Vill också ha en sån fin skötväska och inte min fula från Brio... Men jag har aldrig provat sy väskor, det verkar så svårt

gosi sa...

Tackar för era värmande kommentarer, alltid lika skojsigt!
Susanna: Det ser nog mycket svårare ut än vad det är! Det enda som kan krångla till det i början är att få locket och axelbandet isatt rätt ibland alla lager av tyg, innerfoder, mellanlägg och yttersida. Övning ger färdighet:)

Retro Elephant sa...

Wow vilken snygg en!


//Lina

GOBLIgobli sa...

Den gillar jag!! Perfekt kombination av väskmdoell och tyg.