tisdag 15 juli 2008

Min svar till "Give and Get"!

Här kommer frågor och svar:

Vad pysslar du oftast och helst med och hur?
Helt klart är det syandet som är den stora passionen, och då framförallt barnkläder. Jag tycker det är roligt att altinera med vuxenplagg och tex väskor av olika slag.

Hur länge har du pysslat?
Jag har alltid, så länge jag kan minnas, tyckt att det är roligt med pyssel och skapande av olika slag. Ibland mer och ibland mindre, men jag brukar oftast ha något litet projekt på gång.

Vilken typ av maskiner syr du på?
Vanlig hushållsmaskin och overlock.

Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Hmm, knappnålar, kantband, roliga knappar, textilstämplar? Ja, allt är välkommet!

Någon annan hobby eller stort intresse?
Tyvärr! Just nu är jag mitt inne i barnperioden och syandet så det hinns inte med så mycket annat.

Vilket är ditt favoritdjur?
Helt klart hund.

Har du djur? I så fall vilket?
Ja, vi har en hund och en katt.

Är du allergisk mot något djur? I så fall vilket?
Nej!

Är du allergisk mot något annat?
Nej, som tur är!

Hur bor du? Hus eller lägenhet?
Vi bor i ett hus lite utanför samhället.

Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad?
Finns väl alltid något som man behöver, men just för tillfället kan jag inte komma på något.

Vilken storlek har du på kläder?
Det brukar funka med stlk 38 eller M.

Om du har barn? I så fall vilket kön, ålder och klädesstorlekar har de?
En kille på 3,5 år som drar 98/104 och en flicka på snart 2år som drar 92.

Favoritfärger och hatfärger?
Favoriterna är nog alla nyanser mellan rött och rosa, men grönt tillhör också favvofärger. Tycker faktiskt om dom flesta färger, men illorange och rostbrunt kanske inte står högst på listan.

Vilka material gillar du eller ogillar du?
Bomull är ju helt klart skönast och för mycket syntet brukar inte användas så flitigt här hemma.

Vilka mönster på tyger gillar du bäst?
Jag är väldigt svag för ränder, prickar och snygga blommiga retromönster.

Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i?
Till barnen funkar det mesta och till mig själv är det nog tunikor eller klänningar.

Retro, vintage, romantiskt eller annat?
Beror på vilket humör man är på. Jag kan variera mig. Till barnen tycker jag det är fint med retro.

Pojk/flick eller unisex?
Unisex, men min tös blir ganska så ofta flickigt klädd trots det. Tycker som sagt att det är himla fint med klänningar. Jag släpper nog mer på det när det gäller grabben, skulle lätt ta på honom tex rött och rosa.

Nytt eller second hand?
Kläder brukar jag oftast köpa nya, men tyger köper jag oftast på second hand och gör om det till barnkläder.

Favoritsmak?
Supersalta godisar.


Favoritlukt?
Friska dofter.

Musiksmak?
Hinner inte med musik så mycket längre, så det blir mest det som går på radio när man sitter i bilen. Blandat med andra ord.

Favoritböcker?
Kärlek och åter kärlek!

Inga kommentarer: