tisdag 4 mars 2008

Emil-klänning!



Beställde en jättefin emil-skjorta av Florin härom veckan. Pojken älskar ju som sagt denna lilla grabb som gör alla hyss, och därför var det ju roligt att hon hade ett sådant tyg. Nu i helgen var det ett annat emiltyg på tradera och självklart var jag tvungen att buda...och fick det! För att matcha storebror så fick lilltjejen, som ni ser på bilden, en ny klänning av det nyinköpta tygstycket.

Har en liknande klänningmodell som jag tycker bra om och har därför kikat på den och gjort ett mönster därav. Blev extra nöjd med klänningen med tanke på att det var evigheter sedan jag sydde knapphål. Det gick faktiskt över förväntan, det var inte så svårt som jag bävat...alltid kul när det går enklare än väntat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Söt! Underbart tyg måste jag säga. Hon kommer att bli supersöt i denna kreation!

Ceci sa...

Vilken tur att syster fick en matchande klänning, det måste ju vara rättvist =) Bra jobbat, jättesött!

BONGI sa...

Jättefin!! Vilket härligt tyg!!

Gulligan sa...

Jättefin klänning..Vad kul att det gick bra med knapphål...