lördag 5 januari 2008

Tygjakten fortsätter...

Idag har jag varit uppe på mammas och pappas vind och röjt runt lite grann, de har faktiskt lite smått och gott i tygväg. Jag fick med mig en del muddväv och så lite 70-talstyger som kommer passa perfekt till lillans förklädesklänningar. Jag blev så till mig nu när mitt tygförråd fylldes på så direkt när jag kom hem började jag klippa ut mönsterdelar. Hoppas bara att det kommer finnas tid över imorgon för lite pyssel... Som jag nämnde tidigare så är overlocken lite ur balans, men den funkar ganska okej i tunnare bomullstyger, så jag får hoppas att den klarar av lite till... Jag tror inte att det är något större fel på den, utan det som behövs göras är att vässa bladet till skäraren. Det borde väl vara ganska så lätt åtgärdat???

Inga kommentarer: