lördag 5 januari 2008

Nöjd med dagens projekt...


Idag har jag försökt mig på en tunika-liknande grej, som blev över förväntan faktiskt. Hoppas att den sitter lika bra på när jag provar den imorgon på min lilla rullta. Tycker det är svårt med tyger som inte är töjbara, det blir ju lite andra mått då den inte får strama någonstans.


Denna gången har jag blivit inspirerad av min näst intill favorit...nämligen "Florin Pysslar". älskar hennes saker. Hon har ett gäng med skjortblusar som jag är helt såld på, tycker de är kanonfina. Genom att titta lite på hennes blogg och blanda det med "Baby Cool"´s förklädesklänning i en mycket kortare och snävare variant och med en aning större halsringning så blev tunikan såhär. Ja just det, nu höll jag på att glömma ärmarna. De fick jag ifrån en gammal klänning som jag klippte isär och hade som mall.


Tyget kommer ifrån mammas och pappas vind, likaså muddväven. Kantbandet kommer ursprungligen från farmor, bara en massa återanvända produkter med andra ord. Mååste verkligen fylla på mitt tyglager...


Jaja, jag blev i alla fall nöjd med slutresultatet! Kommer nog bli några fler sådana här i framtiden...

Inga kommentarer: