måndag 14 januari 2008

En liten överdel till lillan!


Idag hade jag mitt treklövertyg liggandes i postlådan, och jag blev självklart dundersugen på att tillverka något med en endaste gång. Fanns inte någon tid över under dagen, som väntat, men nu ikväll fick jag chansen till lite egentid..., och då fick min lilla symaskin arbeta...


Egentligen hade jag tänkt mig något till pojken, men hade inte alla tillbehör hemma så det fick bli en liten överdel till lillan istället. Jag är faktiskt lite orolig att den blev en aning för liten, jag skulle nog gjort den längre men det är sånt som händer och vem vet, den kanse sitter super när jag provar den imorgon...hoppas på det!


Från grunden är det ett blusmönster ifrån "Sy till barnen", men som jag kortat lite och satt på muddväv istället så det ska bli lite ballongkänsla och gjorde likadant på ärmarna som ni ser. Blev riktigt nöjd faktiskt, den måste passa!!!!

3 kommentarer:

Ceci sa...

åhh, vilket fint tyg!! Hoppas nu verkligen att den passar, jag skall lägga till din blogg bland mina favoritbloggar så jag inte missar något =)

Tre små stjärnor (fd Yrväder/Sockertopp) sa...

Jättefin tunika :) Passade den?

gosi sa...

Ska jag vara ärlig så har jag inte provat den ännu...den måste bara vara lagom! Vi ska iväg en sväng imorgon, och då får det bli debuten.*Gosiungar*