söndag 20 januari 2008

Blommig tunika!


Detta fick bli helgens projekt. Hälsade på en kompis och hennes barn i veckan, och då skickade hon med mig ett par gröna velourbyxor som jag skulle fixa en matchande tunika till. Det är inte precis den enklaste gröna färg, men jag hade detta tyg hemma, och jag gillar det jättemycket men inte vetat vad det ska användas till...men som ni ser så kom det till användning tillslut.


Mönstret är hemmagjort med hjälp av lite olika gamla klädpaltar som mall, tröjärm från en body i rätt storlek och själva klänningen från en PO.P klänning och en annan gammal tunikamodell. Halsringningen gjorde jag lite på måfå, hoppas att den blir lagom. Allt detta i kombination blev alltså såhär...vi får se om min kompis blir nöjd:)

1 kommentar:

Ceci sa...

Tyget var ju otroligt fräckt! Vad är det för kvalitet? Jag tycker att muddarna gjorde sig riktigt bra och kantbandet i lite glansigare material är pricken över i:et!